Image Alt

Motomeuk

motorfiets onderhoud smeren

Waarom Putoline 1001 + PTFE Spray?

Smeren kan je leren!

Motorfiets onderhoud en smeren is een bezigheid die niet veel wordt gedaan. Het wordt door velen van ons niet gedaan en dat is zonde, want onderhoud is belangrijk. Je kan het zelf en daarvoor hoef je geen steeksleutel te gebruiken. We willen het ook doen en waarom, dat lees je hier onder.

Je rijdt door regen, hoge temperaturen, kou, zand en alles wat de slijtage onderdelen (koppelingskabel, jiffy-stand veer, voetsteunen veren en dergelijke) buiten de motor aantasten of minder goed laten functioneren. De smeermiddel 1001 + PTFE spray kan je voor veel doeleinden gebruiken. Het is een universeel middel die beter is dan WD-40. Je huis, tuin en keuken. En het belangrijkste waar we het voor gebruiken is onze motorfiets. Je kan je eigen bus bij ons aanschaffen via de volgende link of om hier te drukken: https://www.motomeuk.nl/product/kabelsmering-putoline-1001-ptfe/

WD-40 valt niet onder een smeermiddel. Het staat voor Water Dispers ment formule 40. Het is dus 39 keer niet goed gegaan! Je kan er mee schoonmaken, poetsen en niet zo goed mee smeren in de breedste betekenis van het woord. Twee noemenswaardige nadelen: het blijft niet lang zitten, trekt vuil aan en het stinkt!

De 1001 + PTFE Spray kan je om die twee redenen beter gebruiken om slijtage delen van je motor mee te smeren. Waar gebruiken wij de 1001 + PTFE Spray voor? Dat staat in de opsomming hier onder. Weet dat dit geringe onderhoud in een paar minuten is gedaan en zo waarborg je het functioneren van belangrijke delen, levensduur en bespaar je dus op onderhoudskosten bij de Dealer.

Wat kan je smeren?
  • Veren (jiffy-stand, voetsteunen)
  • Koppelingshendel & gashandel
  • Gaskabel
  • Retourkabel
  • Koppelingskabel
  • De kabel aansluitingen op de carburateur en injectiesysteem in de motor.
  • Bewegende onderdelen die langs elkaar wrijven (passagier steunen, bepaalde mechaniek bij het geven van gas, injectiesysteem veren ed)
  • Sleutel / Contactslot / Sloten
  • Vastzittende bouten, moeren, schroeven en druk clips (bevestigingsverbindingen)
  • Drukschakelaars (bij jiffy stand, beveiliging voor het starten en in zijn 1 zetten met standaard uit)

Wat je kan voorstellen is dat na het inspuiten:

  • Je jiffy stand weer goed en snel inklapt.
  • De schakelaar makkelijker in en uit kan bewegen
  • De veren weer goed hun werk doen!
  • De gashendel makkelijker heen en weer draait
  • Langere levensduur van kabels
  • Sleutel gaat makkelijker in een slot en het slot functioneert makkelijker
  • De voetsteunen klappen heel snel in (belangrijk als je valt of er langs komt met je enkel)
  • Bouten minder verroesten en deze ook makkelijker los kan krijgen

Door de bovenstaande eens in de maand te herhalen. Is de reden dat je motorfiets beter bestendig is tegen roest en onderdelen naar behoren blijven functioneren. Bovendien is de slijtage een stuk minder. Alle uitgedroogde delen zijn bijvoorbeeld weer voorzien van een laag smeer. Veel redenen om het te kopen en ook te gebruiken! Motorfiets onderhoud en smeren doe je via MotoMeuk!

Volg ons op Facebook voor de laatste nieuwtjes en join onze MotoMeuk.nl groep!

BEDRIJF & CONTACT

Motomeuk.nl | Motorshop
KVK: 81965028 BTW-ID: NL003629785B56 https://www.facebook.com/MotoMeuk/ info@motomeuk.nl