Image Alt

Motomeuk

FAQ

FAQ MotoMeuk.nl

Ik heb vragen en daar zoek ik een antwoord op middels een FAQ / Veelgestelde vragenlijst.

Wij hebben een aantal veelgestelde vragen in de FAQ voor je op een rij gezet. Mochten er vragen door MotoMeuk worden ontvangen die een toevoeging zijn op deze FAQ. Dan vullen we de lijst aan.

Levering & Verwerking

Wat zijn de levertijden?

De levertijd bedraagt 1 tot 4 werkdagen in Nederland en 2 tot 6 werkdagen in Belgie afhankelijk van de dag wanneer je een bestelling plaatst, wij het kunnen inleveren bij een Servicepunt en wanneer de DHL Chauffeur de pakketten (dezelfde dag) komt afhalen.

Wanneer wordt mijn bestelling verwerkt?

De bestelling(en) worden op werkdagen en in het weekend, om de dag, in de avond verwerkt en aangeboden om te verzenden bij DHL.

Voorbeeld: Ik bestel op Maandag ochtend. MotoMeuk verwerkt de bestelling Maandag avond. Dinsdag tussen 12.00 en 17.00 uur ligt je bestelling bij een DHL Servicepunt. De DHL pakketdienst komt die dag al dan niet woensdag de pakketten afhalen bij de Servicepunt van DHL. De vbestelling wordt door hen verwerkt en ontvang je een leverdag en tijdstip. Bestel je op Dinsdagochtend, dan wordt een bestelling woensdag verwerkt en verzonden.

Welke bezorgdienst gebruikt MotoMeuk?

MotoMeuk maakt gebruik van de bezrogdienst DHL.

Krijg ik een traceermogelijkheid van MotoMeuk of DHL?

De door jou opgegeven e-mail adres wordt bij het aanbieden van een zending opgegeven. Als DHL het pakket verwerkt, krijg je van DHL informatie over de zending en levering. Natuurlijk kan je de status altijd bij ons opvragen! Wij sturen alleen een bevestiging van afhandeling. Dit betekent dat uw bestelling gereed is gemaakt voor verzending.

Ik wil geen track en trace verzendkosten betalen, waarom kan het niet met postzegel(s)?

Wij versturen met Track & Trace bestellingen om vragen en onduidelijkheden te voorkomen. Zo weten wij en jij of je bestelling is aangekomen of niet. Wil je echt liever een postzegel? Neem dan contact met ons op via de Groene WhatsAPP knop op onze website om hier afspraken over te maken.

Je staat hoog in ons vaandel

Wij waarderen je bezoek en bestelling! MotoMeuk doet er alles aan om klantgericht te zijn en bereikbaar te blijven om je vragen te beantwoorden. Let wel dat de medewerkers van MotoMeuk ook een voltijd-baan hebben. Het is leuk om te doen, omdat het een Hobby is! Je krijgt een andere behandeling bij MotoMeuk dan je zou krijgen bij een BOL.com! Kies voor de naam MotoMeuk? Dan krijg je onze service er ook bij.

Betalingen

Ik vraag mij af hoe ik bij MotoMeuk kan betalen.

MotoMeuk maakt gebruik van de betaalmethoden iDeal (voor Nederlandse klanten) en Bancontant (voor klanten uit Belgie en Nederland).

Is mijn betaling gelukt?

Je ontvangt na het plaatsen van een bestelling een bevestiging van je bestelling in de mail. Betalingen per iDeal of Bancontant zijn direct. Daarom kan je er van uit gaan dat een betaling per iDeal of Bancontant altijd goed gaat. Tenzij de iDeal APP of Bancontant tijdens het betalingsproces een melding van hen komt over een storing of dat een handeling niet mogelijk is.

Ik krijg een Factuur van MotoMeuk zonder BTW, hoe kan dit?

Wij maken gebruik van de Kleine Ondernemers Regeling (KOR). Daarom zijn onze facturen zonder BTW. Wij hebben de BTW met inkoop al afgedragen en hoeven daarom de BTW niet te weerleggen naar jou als klant of deze alsnog af te dragen aan de Belastingdienst.

 

Afhaal

Ik wil mijn bestelling afhalen, kan dit?

Het is mogelijk (op afspraak) om je bestelling bij ons aan de Iepenlaan 44, 3121 BB te Schiedam af te halen. Neem hiervoor contact met ons op per WhatsAPP knop, contactformulier of e-mail bericht aan: info@motomeuk.nl

Hebben jullie een showroom of een fysieke winkel?

Nee, wij hebben (nog) geen Showroom of Fysieke winkel. Wij werken vanuit huis met geordende duurzame stellingen.

 

Contact

Hoe kan ik MotoMeuk bereiken?

Je kan MotoMeuk bereiken door een mail te sturen aan: info@motomeuk.nl

Je kan ons contactformulier invullen en versturen.

Je kan gebruik maken van de Groene WhatsAPP knop die op onze website wordt weergegeven. De WhatsAPP knop bevindt zich onder aan de MotoMeuk website en stuurt je door op een PC naar een webpagina van WhatsAPP.

Je kan een bericht sturen naar onze Facebook account/pagina.

Je kan via de Google zoekmachine ook contact opnemen door een Chat te beginnen.

MotoMeuk reageert, uitzonderingen daar gelaten, binnen een uur op WhatsAPP berichten en binnen 1 werkdag via de e-mail. Het komt voor dat wij binnen 10 minuten reageren!

Ik wil mijn bestelling of product retourneren. Hoe moet dit?

Het is mogelijk om uw bestelling binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling te annuleren. U maakt hiervoor gebruik van uw herroepingsrecht. Let wel op dat een product onder andere niet geopend of gebruikt mag zijn. Bekijk ons beleid voor retourneren met instructies door hier te klikken.

 

Voorraad

Heeft MotoMeuk een actuele voorraad? 

Ja, MotoMeuk heeft een actuele voorraad. De voorraad aantallen worden automatisch en per product bijgehouden door onze voorraadbeheer op de website. De voorraadstatus kan je per product meteen zien.

Hoe worden de producten van MotoMeuk opgeslagen?

De producten van MotoMeuk staan in een duurzame stellingkast waarvan elk product in een gesloten opslagbak is opgeslagen.

Hoelang duurt het voordat een product weer op voorraad is?

Het duurt ongeveer een week voordat een product weer voorradig is. Wij proberen een keer per week een bestelling te plaatsen bij de groothandel/leveranciers om onze voorraad aan te vullen.

 

Product vragen FAQ

Het plaatsen van een H4 LED lamp of een H7 LED lamp lukt niet, want het zou niet passen. Hoe kan dit?

In sommige motoren, scooters etcetera heb je wel een H4 LED lamp of H7 LED lamp nodig. Het komt wel eens voor dat wij een foto ontvangen van de oude lamp/assembly en een van onze LED Lampen daarnaast met de vraag waarom de led lamp niet past. In sommige motoren of scooters kent de behuizing van de lamp een soort zwarte adapter of tussenstuk. Normaal steek je een lamp direct in de fitting, maar soms zit er dus een zwarte adapter tussen. Dit betekent dat de lamp wel past, maar je even beter moet kijken want er zijn drie onderdelen. De aansluiting, adapter en gevolgd door de lamp. Meestal is de aansluiting met adapteranders dan de standaard H4 of H7 fitting. Daarom zit er een adapter/tussenstuk tussen de lamp en de fitting in. Je kan de lamp er dus uit halen en de MotoMeuk H4 LED of H7 LED in (de adapter) prikken.

Ik wil een H4 LED lamp kopen, maar vraag mij af of het past op mijn scooter met HS1-H4 tekst op de koplamp?

Volgens de informatie over de verschillende benamingen tot een H4 fitting. Zal een H4 Led lamp van MotoMeuk passen. HS1-H4 is in simepele taal een H4 fitting/aansluiting.

Ik wil graag een sleutelhanger laten maken, kan dit bij MotoMeuk?

Wij kunnen sleutelhangers met eigen verzonnen tekst maken. Het is niet mogelijk om maar 1 uniek exemplaar te laten maken bij MotoMeuk. Dit gaat vanaf 50 stuks waarbij een aanbetaling noodzakelijk is.

Ik wil mijn velgen voorzien van een van de wiel striping, hoe breng ik dit het beste aan?

Een velg moet worden schoongemaakt, ontvet en droog zijn voordat de wielstriping op de velg kan worden geplakt. De hechting van lijm heeft ook wat droogtijd nodig. We raden een goed sopje aan, gevolgd door Dasty om het te ontvetten en de buitenlucht om de velg te laten drogen.

Je plakt een wielstriping-deel op door telkens een cm te bevestigen, want je kan dan goed rond de velg plakken. Een stukje van de wiel striping moet je goed aandrukken. De geplakte deel hou je jou vinger goed tegen om vervolgens de volgende cm te gaan richten en plakken!

De instructies zijn ook te vinden op onze blog en zijn gemaakt door een klant van ons!

De FAQ is voor het laatst bijgewerkt op 22 januari 2024

 

BEDRIJF & CONTACT

Motomeuk.nl | Motorshop
KVK: 81965028 BTW-ID: NL003629785B56 https://www.facebook.com/MotoMeuk/ info@motomeuk.nl